mandag 4. april 2016

en fugl i hånden

Jeg syns jeg maser om disse fuglene hver vår... hihi. Sist jeg gikk til innkjøp av en liten ladning, hadde jeg glede av dem i kvistene på bordet i skålen (gangen på låven) helt til... ja hva slags dyr kan ha vært på ferde? Det hang i alle fall kun én liten fugl igjen, og det var mest isopor som var synlig. Jeg måtte gjøre en ny investering i år. 

Så har jeg satt dem litt her og litt der. Blant annet på låven, her hjemme i leiehuset og på kransen på stabbursdøren som dere ser her. Den kransen forresten: den har hengt der i flere år. Lager man seg en solid krans av bjørkekvister (feks), holder den seg fin lenge!

Jeg har laget et helt eget innlegg om hvordan man lager seg en naturkrans. 
Se HER om du vil. 

Tenkte denne strien kunne være kjekk og ha også. Koselig å pynte rundt vårblomstene med. Og som dere ser havnet det en liten bit rundt kransen også.

Ja, dere vet: 

Bedre med èn fugl i hånden...

# landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2

3 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Nydelige bilder og flotte innlegg du har her på bloggen din.
    Jeg har lest bloggen din i mange år.
    Og fulgt dere på veien fra huset i Skien til gården opp i lia.
    Du inspirerer meg masse. Og jeg blir oppriktig glad, når jeg ser det er lagt ut et nytt innlegg. Jeg har også følgt deg i koftejakten. Og jeg er så heldig å være eier av både Lev landlig kofta og kofteboken 2.
    Men jeg er veldig dårlig til å legge igjen en liten hilsen her til deg.
    Forrige innlegg rørte meg. Det er så sant det du skriver. Og Guro Hoftun Gjestad skriver det så fint i den siste boken sin : Så trist om vi ikke klarer å leve slik at vi kan dø uten å angre på at vi ikke var lykkelige, at vi bare strebet og strevde.
    Så trist om vi skjønner for sent at livet er dagen i dag, og dagen i morgen.
    Dager med feilskjær og tabber, fulltreffere og lykkeblaff, beviste valg og tilfeldigheter. Flaks og uflaks.

    Ha en fin dag!

    Klemmer fra Anne-Marit

    SvarSlett
  2. Those tiny birds look delightful, in the hand or on the rustic twiggy wreath. Very charming indeed.

    Happy Spring! xo

    SvarSlett
  3. Er det lov å spørre om hvor du har fått tak i disse flotte fuglene da? De var kjempefine ... og får meg også til å tenke på de røde dompapene vi pyntet med til jul da jeg var liten.

    SvarSlett