torsdag 4. februar 2016

herskapelige dager

I sommer kom jeg tilfeldigvis over gården Stokke Nedre da jeg trengte en overnatting i forbindelse med en reportasje jeg gjorde for Lev Landlig i områdene her oppe ved Mjøsa. Jeg kom i koselig prat med eieren Mina og vi avtalte allerede da at jeg skulle komme tilbake til gården med foredraget "Den store koftejakten". Nå er snart mitt opphold her oppe over, men jeg må vise dere noen bilder fra stedet før jeg drar. Det er jo ikke hver dag jeg forholder meg til en storgård som dette, og det har vært fint å kunne ferdes fra rom til rom i dette vakre huset. 



Malte overflater, gamle materialer og erverdige møbler er en del av den herskapelige opplevelsen her. 

Mina og mannen kjøpte den herskapelige gården, som grenser til Mjøsa, for fire år siden, og i dag driver de gårdsturisme her. Her kan man overnatte, ha konferanser, selskaper og altså blir det servert foredragsarrangement i blant.

Tunet inneholder flere bygninger som rammer inn det store gårdstunet. Da jeg tuslet rundt med mitt kamera i dag, kjekket gårdskatten Oskar seg med å klatre lettvindt og galant opp i et tuntre.

Her føler man seg varmt velkommen! Tusen takk for supre dager på gården, og tusen takk til alle dere som tok turen på foredraget. Jeg har hatt supre dager her på Gjøvik!

7 kommentarer:

  1. Hei Liv! Det var så koselig å treffe deg og du er en perfekt foredragsholder som virkelig klarer å inspirere. Lykke til videre og velkommen innom Toten neste gang! Mvh Helen

    SvarSlett
  2. for et herlig sted :) nydelige bygninger :)

    SvarSlett
  3. For en flott plass! Kan tenke meg du koset deg der.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. What a beautiful house, Liv. Makes me think of the farm where my grandfather was born.

    Linda

    SvarSlett
  5. Det var en alldeles nydelig gård. Så heldig du var som fikk holde foredraget ditt i sånne flotte omgivelser. Har helt fra barndommen vært fasinert av disse store gårdene på begge sider av Mjøsa. Har også vært så heldig å få besøke noen (få) av dem. Det gjør inntrykk! Hilsen Berit.

    SvarSlett
  6. Flott og interressant foredrag, og veldig hyggelig å hilse på deg. Føler jo nesten at man kjenner deg litt, når man har fulgt med på bloggen din i flere år :-)

    SvarSlett