tirsdag 15. september 2015

soveromsinspirasjon

Et av de gøyeste rommene å innrede i huset, mener jeg er soverom. Avlukket vi gjerne og kanskje vanligvis stenger igjen med en uoppredd seng. Dette rommet er jo mer privat enn de øvrige rommene i huset. Kanskje er det fordi jeg i leiligheten min, mitt første hjem alene som voksen, hadde soverom med inngang rett fra entréen. Og jeg hadde ikke dør! Jeg syns det var så godt å ha luft og lys gjennomstrømmende, og konsekvensen ble jo at dette rommet var det første gjestene mine så. Da var det både viktig og hyggelig at sengen var oppredd. Ja, at dette rommet var mer enn en plass å sove på. Det gjenspeilte resten av huset og interiøret. Så kanskje er det derfra vanen er innarbeidet? For det er faktisk sjelden sengene våre står uoppredd. Det har blitt en handling på høyde med tannpussen. Og jeg selv syns det er såå mye koseligere å gå og legge seg når jeg møter et ryddig rom. Ikke minst når jeg tusler forbi, ser jeg noe hyggelig istedet for rot. Og så er det så enkelt å få det litt hyggelig på soverommet. Med noen gamle møbler og liten blomsterkvast. Det skal ikke så mye til, selv om jeg syn soverommene våre i byhuset har et deilig utgangspunkt for å få det hyggelig. Heltre på vegger, tak og gulv. Malt i svale farger. Jeg må innrømme at jeg føler jeg er litt i ingenmannsland nå. Huset hjemme i byen skal selges, og vi bor så fint her i leiehuset, men det er jo ikke vårt. Så nå gleder vi oss veldig til å snart sette i gang for fullt på gården. Men den harde realiteten er jo at ting-tar-tid. Så nå har jeg heller frotset i bilder og jeg rakk dessuten å ta noen nye bilder i byhuset før vi flyttet ut, og satt sammen til en inspirasjonsreportasje i Lev Landlig (Utgave 7/2015). Der gir jeg tips om hvordan du kan innrede i en sjarmerende og nostalgisk stil. Akkurat slik jeg liker det så godt selv. På enkelt vis kan du skape deg et rom du faktisk ønsker at døren skal stå åpen på. Det er bare å sette i gang folkens! Så får jeg smøre meg med en diiiger tube tålmodighet. For den som venter på noe godt...!

2 kommentarer:

  1. Du har en så fin instilling til soverommet. Og det er alltid så koselig når du viser bilder derfra, eller fra gjesterommet som jo kommer samme kategori. Selv prøver jeg å ha "et koselig" soverom, med fine gardiner, en gammel hylle med pynt og bilde og "stæsj" på veggene. Pleier også å re opp hver dag, men likevel er jeg ikke helt fornøyd. Det er litt for ofte rot på nattbordet og klær som ligger rundt omkring.
    Gleder meg til flere inspirerende bilder når du begynner å jobbe med de enkelte rom på gården. Hilsen Berit.

    SvarSlett
  2. Nydelig bilde :) og flott reportasje i Lev Landlig :) Har sett på den om og om igjen :)

    SvarSlett