tirsdag 18. august 2015

bukett-tips

På markblomstene merkes det at sommeren er på hell. Jeg liker ikke å si det, og dagene kan fortsatt nytes som sommerdager. Så er det sagt, men det minker på utvalget av blomster man finner i eng og grøftekant. Men da tenkte jeg å komme med et lite landlig tips jeg. For å plukke inn buketter må jeg liksom gjøre så lenge det er mulig. Og så får man bare etterhvert finne andre naturmaterialer å pynte med. Men enda kan man altså lage seg sommerbuketter. Det blir bare litt mer grønt. Lek deg med farger og fasonger, og se det vakre i de grønne bladene. En bukett av bare grønt hadde også vært fint!

Denne kvasten havnet i vinduskarmen i stuen på leiehuset. Vi har ikke rigget oss til med så alt for mye pynt her dette året. Rommene er enkelt møblert og innredet. Så en blomsterkvast her og der gjør så utrolig mye. Det og noen tente lys om kveldene! Legg merke til fjellene i bakgrunnen forresten. Ikke legg merke til om vinduene er pusset eller ikke... Hoho.

Enda et lite tips til deg som liker den landlige stilen. Det er mye man kan ha blomster i, men ekstra koselig og sommerslig er det med glass syns jeg. Det blir så upretensiøst når stilkene syns. Dette er gamle sylteglass. 

1 kommentar: